Wycieczka do Warszawy 29.09.2015

29 września pojechaliśmy na wycieczkę do Warszawy. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście, gdzie spotkaliśmy się z przewodnikiem. Od razu pomaszerowaliśmy pod Zamek Królewski. Podziwialiśmy piękno budynku, który został zbudowany w stylu barokowo – klasycystycznym. Następnie pośpieszyliśmy na Rynek Starego Miasta, gdzie pośrodku placu stoi pomnik Warszawskiej Syrenki. Kolejnym punktem zwiedzania był Barbakan i Pomnik Małego Powstańca. Następnie zwiedzaliśmy stolicę z okien autokaru: przejeżdżaliśmy Krakowskim Przedmieściem, Alejami Ujazdowskimi, zobaczyliśmy budynki ambasad, sejmu i senatu.
Kolejnym etapem naszej wycieczki był spacer po Łazienkach Królewskich. Na wszystkich największe wrażenie zrobił Pałac na Wyspie, a także Biały Domek, Belweder oraz piękne ogrody. Uczestnicy wycieczki zachwycali się florą i fauną tego parku, a do zdjęć „pozowały” nam przepiękne pawie i liczne wiewiórki.
Po spacerze po Łazienkach Królewskich udaliśmy się na smaczny obiad, a następnie pojechaliśmy zwiedzić niezwykle ważny dla uczestników wycieczki obiekt – Stadion Narodowy. Jest wśród nas wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem ich marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Naprawdę, robi wrażenie!
Stadion Narodowy był ostatnim punktem naszej wycieczki, wróciliśmy do autokaru i w dobrych humorach wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Festyn Integracyjny „Sprawni Poprzez Sport 2015” w Roskoszy 17.09.2015

17 września kilkuosobowa delegacja Środowiskowego Domu Samopomocy z Międzylesia wzięła udział w Festynie Integracyjnym „Sprawni Poprzez Sport 2015” w Roskoszy. Imprezę zorganizował Środowiskowy Dom Samopomocy z Białej Podlaskiej pod honorowym patronatem dyrektora Caritas Diecezji Siedleckiej. Celem festynu była integracja społeczna osób niepełnosprawnych poprzez rozwój i podtrzymywanie kontaktów społecznych.
Na uczestników festynu czekały część artystyczna i atrakcje sportowe. Podczas wydarzenia zagrał zespół Złote Struny. Wystąpiły Olesia Myronenko z tańcem brzucha i Anna Myronenko z piosenką „Hallelujah”. Uczestnicy m.in. grali w gigantyczne piłkarzyki i jeździli na byku rodeo. Oprócz tego zgromadzeni mogli obejrzeć pojazdy, które prezentował Daniel Żukowski z Automobil Klub Biała Podlaska.
Bardzo dziękujemy za zaproszenie i wspólną zabawę.

Dożynki Gminne w Tucznej 23.08.2015

W niedzielę 23 sierpnia odbyły się Dożynki Gminne w Tucznej. Nie mogło zabraknąć nas na tej imprezie. Promowaliśmy aktywność osób niepełnosprawnych poprzez pokaz prac wykonanych przez uczestników ŚDS w ramach terapii zajęciowej- plastycznej oraz ceramicznej. Największym uznaniem cieszyły się przedmioty zdobione metodą decupage oraz ręcznie wykonane wyroby gliniane.

Obecni na dożynkach uczestnicy ŚDS mieli okazję nie tylko podziwiać występy artystów, ale również sami występowali na scenie. Możliwość udziału w takich uroczystościach jest niezmiernie ważna dla uczestników ŚDS, chociażby dlatego, że ich mozolny, codzienny wysiłek zostanie pokazany szerszemu gronu.