Wycieczka do Zakopanego 26.08.-30.08.2019r.

W dniach 26-30.08.2019r. grupa uczestników wraz z opiekunami ŚDS przebywała na wycieczce w Zakopanem. Pierwszego dnia pobytu, po podróży autokarem, rozlokowaliśmy się w pensjonacie znajdującym się na szczycie Gubałówki, skąd mieliśmy wspaniały widok na Giewont. Po krótkim odpoczynku i obiadokolacji, mniej zmęczone osoby, dla rozruszania kości, wybrały się na spacer na Gubałówkę.

Drugi dzień był niezwykle atrakcyjny, gdyż już z samego rana po śniadaniu pojechaliśmy do przystani flisackiej w wiosce Sromowce Wyżne, gdzie rozpoczęliśmy spływ przełomem Dunajca. Dwugodzinny spływ wiódł nas przez najpiękniejsze zakątki Pienin. Niepowtarzalne widoki, anegdotki opowiadane przez Flisaka – ciekawe i z humorem oraz pogoda wymarzona, czego chcieć więcej… Tego samego dnia, oprócz głównej atrakcji, mogliśmy też podziwiać urokliwe zakątki polskiego Spisza, do których zaliczyć można Zamek w Niedzicy, malowniczą Zaporę Czorsztyńską oraz drewniany Kościółek w Dębnie.

Trzeciego dnia wycieczki skorzystaliśmy z dobrodziejstw Term Chochołowskich, gdzie w leczniczych wodach mogliśmy się zrelaksować i wypocząć od codziennych problemów. Następnie po obiedzie pojechaliśmy do Kuźnic, by wspiąć się kolejką wysokogórską na Kasprowy Wierch. Dla większości była to nie lada przygoda, gdyż po raz pierwszy mieliśmy okazję podziwiać Tatry z tak dużej wysokości. Wieczorem zaś urządziliśmy wieczór przy ognisku- była muzyka, tańce, śpiewy i oczywiście pieczona kiełbaska.

Czwarty dzień był dla nas niebywałym wyzwaniem – spacer nad Morskie Oko, największe i uważane przez większość za najpiękniejsze jezioro w Tatrach. Po ok. 3 godzinach marszu, przemierzywszy w sumie ok. 8 km, dotarliśmy do Morskiego Oka. Widok, który przed nami się rozpostarł wynagrodził nam trudy wędrówki: piękne jezioro o przejrzystej wodzie, otoczone dookoła szczytami gór. Tutaj nastąpiła przerwa na odpoczynek, lody lub kawkę oraz krótką sesję zdjęciową nad brzegiem jeziora, a potem wyruszyliśmy w drogę powrotną. Kolejnym celem tego dnia była Wielka Krokiew w Zakopanem, na której swoje największe sukcesy święcił nasz najlepszy skoczek Adam Małysz.

Ostatniego dnia wycieczki zjechaliśmy kolejką linową z Gubałówki i udaliśmy się na spacer po Krupówkach, gdzie każdy mógł zaopatrzyć się w prezenty dla najbliższych. Potem był jeszcze obiad, pożegnanie z naszą gospodynią i droga powrotna do domu. Na miejsce dotarliśmy zgodnie z planem, czyli po godzinie 22:00. Nieco zmęczeni, ale pełni miłych wrażeń pożegnaliśmy się życząc sobie kolejnego tak udanego wyjazdu.

Podczas tej wycieczki mogliśmy zobaczyć dużo pięknych zakątków. Poznaliśmy uroki Tatr i Zakopanego. Dzięki wspaniałej pogodzie plan wycieczki został w pełni zrealizowany, a wycieczka pokazała nam jak w naszym kraju jest pięknie.

„Kabaretowy zawrót głowy” w Sławatyczach 29.08.2019r.

29 sierpnia mieliśmy okazję wziąć udział w spotkaniu integracyjnym „Kabaretowy zawrót głowy” zorganizowanym przez Środowiskowy Dom Samopomocy w Sławatyczach. Fantastyczną atmosferę zapewniły występy artystyczne przybyłych na spotkanie placówek.  Z radością zaprezentowaliśmy także swoje umiejętności wykonując skecz pt. „Mucha i komar”. Każda z placówek otrzymała na koniec pamiątkowe statuetki i dyplomy.

Dożynki Gminne w Tucznej 25.08.2019r.

25 sierpnia 2019r. wzięliśmy udział w Dożynkach Gminnych w Tucznej. Mieliśmy okazję zaprezentować się na scenie. Zaczęliśmy od przedstawienia pt. „Mucha i komar”, następnie wystąpił nasz sprawdzony już duet – Ania L. i Bogdan J. Oprócz naszych scenicznych występów pochwaliliśmy się wyrobami rękodzieła powstałymi podczas zajęć w pracowniach ŚDS w Międzylesiu.

VI Piknik Integracyjny w Anielinie 21.08.2019r.

21 sierpnia odwiedziliśmy zaprzyjaźniony z nami Środowiskowy Dom Samopomocy w Anielinie, gdzie już po raz szósty odbył się Piknik Integracyjny „Razem Raźniej”. Piknik zorganizowany został przez Wójta Gminy Krzywda oraz Środowiskowy Dom Samopomocy w Anielinie. Wśród atrakcji zapewnionych przez organizatorów były konkurs na dowolną pracę związaną  z bezpieczeństwem na drodze oraz pogadankę nt. umiejętności zabawy bez alkoholu, a także ukazanie negatywnych skutków uczestnictwa w ruchu drogowym po jego spożyciu. Pozostałe atrakcje to przedstawienie w wykonaniu uczestników ŚDS w Anielinie, pokaz akrobacji rowerowych, prezentacja służb mundurowych, przejażdżki motocyklem, gry i zabawy integracyjne, dmuchany plac zabaw, fotobudka, zabawa taneczna, obiad, grill, słodki poczęstunek. Po śpiewach, tańcach, pysznym obiedzie i słodkim poczęstunku wróciliśmy do naszej placówki.

Dziękujemy organizatorom pikniku za wspaniałą zabawę!

Wyjazd do Lublina 31.07.2019r.

31 lipca wybraliśmy się z wizytą do Lublina, aby w ramach współpracy ośrodkowej odwiedzić Stowarzyszenie EMAUS – wspólnoty, która pomaga ludziom bezdomnym, dając im schronienie i przywracając radość życia. Dzięki spółdzielni Emaus członkowie wspólnoty mogą godnie żyć – pracując. Sklep, funkcjonujący w ramach Stowarzyszenia Emaus, prowadzi sprzedaż rzeczy używanych, takich jak odzież, meble, bibeloty, sprzęt AGD/RTV. Aby wesprzeć działalność ośrodka Emaus zrobiliśmy zakupy w ich sklepie oraz zjedliśmy pyszny obiad w prowadzonej przez spółdzielnię pizzerii. Po pysznym obiedzie pojechaliśmy na spacer do Ogrodu Botanicznego UMCS, gdzie cieszyliśmy oczy spacerując pięknymi alejkami wśród bujnej roślinności ogrodu.