Wycieczka do Krakowa od 01.10.2020 do 04.10.2020

1 października pojechaliśmy na wycieczkę czterodniową do Krakowa. Pierwszym punktem naszego wyjazdu było zwiedzanie kopalni soli w Wieliczce. Przewodnik opowiedział nam o pracy górników oraz zmianach jakie zaszły w ciągu stuleci. Oglądaliśmy skarby znajdujące się w podziemiach kopalni. Po wyjściu z Wieliczki udaliśmy się do hostelu gdzie po zakwaterowaniu jedliśmy pyszną obiadokolację i udaliśmy się na zasłużony odpoczynek. Następnego dnia zwiedziliśmy Kraków z przewodnikiem. Słuchaliśmy hejnału wieży kościoła mariackiego oraz kupiliśmy pamiątki na straganach w sukiennicach . Kolejnym punktem naszego wyjazdu było Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach gdzie mogliśmy uczestniczyć w Mszy Świętej transmitowanej przez telewizję. Po czym udaliśmy się do Bazyliki i Obiektów Klasztornych w towarzystwie jednej z sióstr ze Zgromadzenia Sióstr Matki Bożego Miłosierdzia, która opowiadała nam o historii założenia Klasztoru, powstania Bazyliki oraz życiu siostry Faustyny Kowalskiej. Trzeciego dnia naszej wycieczki pojechaliśmy do Oświęcimia gdzie wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy obóz Auschwitz-Birkenau. To miejsce będące symbolem Holokaustu europejskich Żydów i nazistowskich zbrodni popełnionych na Polakach, Romach i innych. W drodze powrotnej do hostelu weszliśmy na Kopiec Kościuszki, z którego zobaczyliśmy piękną panoramę Krakowa. Czwartego dnia naszego wyjazdu udaliśmy się do Kalwarii Zebrzydowskiej, gdzie uczestniczyliśmy w Mszy Świętej w Kaplicy cudownego obrazu. Następnie zwiedziliśmy Sanktuarium. Po zjedzonym obiedzie udaliśmy się do Wadowic, gdzie zwiedziliśmy Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II. Pomodliliśmy się w Bazylice Ofiarowania N.M.P. Zjedliśmy słynne Papieskie kremówki w dobrych nastrojach wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.