Wycieczka do Trójmiasta 21-24.08.2018r.

W dniach 21– 24 sierpnia 2018 r. odbyła się 4 – dniowa wycieczka do Trójmiasta (Gdańsk, Gdynia, Sopot) z noclegiem w Chłapowie. Uczestnicy, ich rodziny, opiekunowie i pracownicy ŚDS w Międzylesiu- wszyscy wyjechaliśmy na wspólną, wakacyjną wycieczkę nad Morze Bałtyckie.

Po długiej, wielogodzinnej podróży autokarem dojechaliśmy wreszcie do Ośrodka Wypoczynkowego „U Jurka” w Chłapowie, w którym zaplanowaliśmy nocleg. Tam rozmieściliśmy się w pokojach, zostawiliśmy swoje rzeczy i zjedliśmy obiadokolację. Po krótkim odpoczynku mogliśmy wreszcie udać się na brzeg Bałtyku i pospacerować po plaży. Idąc brzegiem morza dotarliśmy do oddalonego o 4km Władysławowa. Tam zregenerowaliśmy siły jedząc lody, gofry i inne pyszne smakołyki. Droga powrotna wiodła nas przez miasto do naszego ośrodka.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy Gdańsk. Przewodnik oprowadził nas najpierw po zabytkach Starego Miasta. Poznaliśmy historię tego nadmorskiego miasta- jego powstanie, perypetie w czasie ostatniej wojny, herb. Następnie udaliśmy się ze Starego Portu w rejs statkiem na Westerplatte. Płynąc wzdłuż brzegu widzieliśmy potężne dźwigi, budynki portowe i wiele statków towarowych z różnych krajów, które wpłynęły do portu. Mogliśmy też zobaczyć słynną Stocznię Gdańską. Celem naszego rejsu było Westerplatte, gdzie na początku drugiej Wojny Światowej nasi żołnierze przez tydzień bronili polskiego brzegu, ostrzeliwani z wielkiego statku niemieckiego Schleswig-Holstein. Po powrocie do Chłapowa czekał na nas posiłek, a następnie wyprawa na plażę. Jedni spacerowali, inni kąpali się w morzu, a jeszcze inni zażywali kąpieli słonecznych. Wieczór spędziliśmy biesiadując wspólnie na terenie ośrodka wypoczynkowego.

Trzeciego dnia wycieczki po śniadaniu udaliśmy się autokarem do Gdyni. Główną atrakcją tego dnia było zwiedzanie Akwarium Gdyńskiego, w którym podziwialiśmy różne gatunki flory i fauny Morza Bałtyckiego. Po zwiedzeniu Gdyni pojechaliśmy do Sopotu, tam mogliśmy pospacerować po największym molo w Europie, zjeść lody i napić się kawy. Po powrocie do naszego ośrodka wypoczynkowego we Władysławowie- Chłapowie zjedliśmy obiad. Później czekały na nas jeszcze inne, bardzo przyjemne atrakcje tj. dla chętnych spacer nad morze, a wieczorem wspólna kolacja z tańcami, śpiewem i wesołymi zabawami.

Czwarty, ostatni dzień naszej wycieczki rozpoczął się wspólnym śniadaniem, po którym musieliśmy pożegnać się z morskimi falami i wyruszyć w drogę powrotną. Po drodze jednak zawitaliśmy jeszcze do Malborka. Na miejscu czekała na nas sympatyczna Pani Przewodnik, która w bardzo ciekawy sposób opowiedziała nam historię zamku i jej mieszkańców na przestrzeni wieków. Przed odjazdem w drogę powrotną każdy chętny mógł zakupić pamiątki dla najbliższych. Późnym popołudniem opuściliśmy Malbork i udaliśmy się w drogę powrotną do Tucznej.

Wycieczka była bardzo udana, sprzyjała nam pogoda, panowała miła atmosfera, która pozwoliła nawiązać i zacieśnić nasze relacje w grupie.